Dit is het blog van de schrijvers Manawyddan en Daan. We zijn nu aan het schrijven aan het boek De Green Archers (werktitel), dat het eerste deel van de gelijknamige serie zal worden.
Plaats onder de berichten gerust een reactie.


woensdag 18 december 2013

Decemberspecial 3: Raadsels

Deze week hebben we vier raadsels voor jullie! Het spijt me heel erg dat alleen het eerste raadsel zelfgemaakt is, door schrijver Manawyddan. De rest heb ik gewoon opgezocht, maar ze zijn wel leuk. Doe je best en veel plezier, we zouden het heel leuk vinden om de antwoorden van je te horen!



Wat vliegt maar heeft maar drie veren?



Ik ben onderdeel van een vogel maar ben niet in de lucht. Ik kan zwemmen in de oceaan maar blijf droog. Wat ben ik?

Ik ben gewichtsloos maar je kunt me zien. Duw mij in een emmer en ik zal hem lichter maken. Wat ben ik?

Des te meer ervan is des te minder je ziet. Wat is het?

De antwoorden zullen bij de volgende Decemberspecial worden gepubliceerd, maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig zal zijn en dat we alle (goede) antwoorden van jullie te horen krijgen!

Bronnen: raadsels.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten